IKEA otwiera nowe Centrum Dystrybucji do Klienta w Jarostach koło Piotrkowa Trybunalskiego, które zapewni realizację zamówień składanych przez internet i wysyłanych bezpośrednio do klientów. Szacuje się, że takich zamówień będzie aż 100 tys. w ciągu pierwszego roku od otwarcia centrum. Dzięki nowemu rozwiązaniu logistycznemu firma poprawi jakość dostaw oraz czas realizacji zamówień do klientów.

Dobrze zorganizowana i szybsza dystrybucja jest niezbędna, by zaspokoić potrzeby oraz spełnić rosnące oczekiwania klientów robiących zakupy w IKEA. Dynamicznie zmieniające się zachowania konsumentów przekładają się na wysokie wymagania względem dystrybucji, dlatego IKEA podejmuje działania mające na celu dalsze wzmocnienie logistyki. – Wprowadzając w Polsce sprzedaż przez internet, chcemy być pewni, że dysponujemy wydajną siecią dystrybucji, która będzie w stanie zagwarantować dostawy produktów do naszych klientów. Systematycznie rozwijamy nowe sposoby sprzedaży oraz pracujemy nad rozwiązaniami umożliwiającymi łatwe oraz komfortowe zakupy. Tym samym docieramy do coraz większej liczby Polaków i realizujemy naszą wizję tworzenia lepszego życia na co dzień dla wielu ludzi – podkreśla Anna Pawlak-Kuliga, prezes IKEA Retail w Polsce.

Według statystyk GUS w 2017 roku 13 mln osób w wieku 16-74 lat (45% populacji) dokonywało zakupów przez internet. Z roku na rok coraz chętniej kupujemy w sieci[1], a polski rynek e-commerce jest teraz najszybciej rozwijającym się w Europie[2]. Aby sprostać zmieniającym się oczekiwaniom klientów, od lutego 2017 roku produkty IKEA można kupić przez internet. Podczas zakupów internetowych klienci mogą zdecydować, czy chcą odebrać produkty w jednym z trzech punktów odbioru zamówień, czy też może zamówić produkty z dostawą bezpośrednio do domu. Więcej informacji na temat składania zamówień umieszczono na stronie internetowej www.ikea.pl/przezinternet.

Nowe polskie Centrum Dystrybucji do Klienta (CDC) zwiększy dostępność produktów IKEA dla naszych klientów. Chcemy zapewnić im możliwość kupowania w IKEA w taki sposób i w takim momencie, jaki będzie dla nich najwygodniejszy. Ponadto dążymy do zapewnienia możliwie jak najkrótszego czasu dostawy produktów z CDC. Otwarcie centrum to bardzo ważne wydarzenie dla firmy IKEA, gdyż pozwoli nam na dotarcie do jeszcze większej grupy klientów – wyjaśnia Jason Crossland, Prezes IKEA Distribution Services S.A. w Polsce.

Wspólny rozwój

Nowe Centrum Dystrybucji do Klienta zajmie 22 500 m² istniejącej powierzchni magazy­nowej w Jarostach. Prowadzić je będzie zewnętrzny usługodawca – FM Logistic – z którym IKEA współpracuje od chwili uruchomienia Centrum Dystrybucji IKEA w 2001 roku. – Cieszymy się, że możemy być częścią tego projektu, tak ważnego dla naszego klienta – podkreślił Piotr Sukiennik, Dyrektor Zarządzający na region Europy Centralnej w firmie FM Logistic. – Do realizacji  usług zatrudniliśmy już pierwszych kilkadziesiąt osób, a w najbliższych miesiącach planujemy rekrutację kolejnych stu pracowników. Dokładamy wszelkich starań, by ten zespół cechował się wysokimi kwalifikacjami, niezbędnymi do utrzymania wysokiej jakość świadczonego przez nas serwisu. Nie bez znaczenia jest także fakt, iż dzięki temu projektowi możemy przyczynić się do dalszego rozwoju regionu. się do dalszego rozwoju regionu – dodał Piotr Sukiennik.

Lepsza jakość dostaw

Aby jeszcze lepiej zabezpieczyć jakość dostaw do klientów, Centrum Dystrybucji do Klienta w Jarostach wprowadza specjalne kartony, która zastąpią palety drewniane i stalowe. Każde zamówienie klienta będzie pakowane oddzielnie, w jedno lub kilka kartonowych pudeł. To nowe rozwiązanie poprawi jakość dostaw produktów IKEA, gdyż zapewni lepszą ich ochronę podczas transportu.

Informacje o Centrum Dystrybucji IKEA

  • Od początku swojego istnienia, tj. od 2001 roku, centrum w Jarostach jest zarządzane przez zewnętrznego operatora – FM Logistic zatrudnia obecnie około 400 pracowników zajmujących się obsługą obiektu.
  • Całkowita powierzchnia Centrum Dystrybucji IKEA w Jarostach wynosi 145 tys. m², czyli tyle co 20 boisk do piłki nożnej.
  • Budynek obejmuje dwa zautomatyzowane magazyny wysokiego składowania: jeden o wysokości 22 m i pojemności 52,5 tys. m³, a drugi o wysokości 34 m i pojemności 90 tys. m³.
  • Budynek i jego otoczenie wyposażono w rozwiązania sprzyjające zrównoważonemu rozwojowi. Dwie trzecie obiektu ogrzewane jest energią odnawialną za pomocą pomp ciepła i dzięki odzyskowi ciepła z geotermalnych ujęć wodnych. Ponadto oświetlenie zewnętrzne w całości wykonano w technologii LED, a wodę w budynku podgrzewana system 16 kolektorów słonecznych.

***

O IKEA

Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony z pierwszych liter imienia, nazwiska oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi założyciel firmy (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd). Celem IKEA jest tworzenie lepszego codziennego życia dla wielu ludzi. Oferujemy dobre wzornictwo i funkcjonalne meble w przystępnej cenie. Dbamy o zrównoważony rozwój, realizując strategię People & Planet Positive.

IKEA jest godną zaufania, stabilną finansowo i stale rozwijającą się firmą. Grupa IKEA w Polsce posiada obecnie dziesięć sklepów, które w roku finansowym 2017 odwiedziło ponad 28 milionów osób. Ponadto, poprzez IKEA Centres Polska S.A., firma zarządza pięcioma centrami handlowymi.

O IKEA Distribution Services S.A.

IKEA Distribution Services S.A. zapewnia dostęp do produktów IKEA we wszystkich kanałach sprzedaży, w najkrótszym możliwym czasie, najlepszej cenie i przy zachowaniu najwyższej jakości. Rozwija kluczowe usługi dla klientów, m.in. dostawa do domu, montaż i instalacje kuchenne. Odpowiada również za rozwój optymalnej sieci wielokanałowej dystrybucji towarów do sklepów oraz bezpośrednio do klientów.

IKEA Distribution Services S.A. w Polsce mieści się w dwóch lokalizacjach: Biuro Dystrybucji w Jankach (obok Warszawy) oraz Centrum Dystrybucji IKEA w Jarostach (obok Piotrkowa Trybunalskiego). Centrum Dystrybucji IKEA w Jarostach jest jednym z 32 magazynów IKEA na świecie. Część istniejącego magazynu jest przeznaczona do realizacji operacji w ramach Centrum Dystrybucji do Klienta.

[1] Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z 2013-2017, GUS, Warszawa 2017.

[2] E-commerce in Europe 2017, Postnord, 2017

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz swój komentarz
Wpisz swoje imię