30 biegaczy z Bridgestone Poznań pobiegło charytatywnie na rzecz ogólnopolskiego Stowarzyszenia „Droga i Bezpieczeństwo” w XVI edycji poznańskiego maratonu. Łącznie zebrali ok. 5 tys. złotych. Taka postawa zasługuje na uznanie – szczególnie, że z roku na rok coraz większa liczba pracowników Bridgestone Poznań łączy sportowe wyzwanie z pomocą potrzebującym.
W poznańskim maratonie udział wzięło ponad 6 tys. osób, w tym 30 pracowników firmy Bridgestone Poznań (6 osób więcej niż w roku ubiegłym). Najszybszy z nich – Hubert Jakubowski, pokonał ponad 42 km trasę z czasem 03:13:37 netto (dane nieoficjalne).
– Ruch, aktywność fizyczna to dla mnie codzienność. To naprawdę miłe uczucie, kiedy okazuje się, że dzięki twoim zdrowym przyzwyczajeniom i pasji, możesz pomóc jeszcze komuś innemu – mówił po biegu Łukasz Gorczycki, jeden z pracowników firmy. – Wielu osobom wydaje się, że bieganie to typowo indywidualny sport, jednak nic tak nie łączy, jak wspólny wysiłek i szczytny cel.
Uczestników maratonu do przebiegnięcia kolejnych metrów gorąco dopingowały rodziny i przyjaciele. Ich wsparcie było szczególnie istotne, ponieważ przekładało się na liczbę zebranych środków dla Stowarzyszenia „Droga i Bezpieczeństwo”. Tegoroczna współpraca firmy Bridgestone ze Stowarzyszeniem podyktowana była podzielaną ideą zwiększenia bezpieczeństwa na polskich drogach oraz wsparcia ofiar wypadków drogowych.
– Już po raz trzeci korzystamy z możliwości zbierania kilometrów w trakcie poznańskiego maratonu. Tegoroczny start dedykujemy Stowarzyszeniu „Droga i Bezpieczeństwo” nie bez powodu. Łączy nas wspólny cel zwiększania bezpieczeństwa na polskich drogach – mówi Paweł Nowaczyk, dyrektor działu personalnego Bridgestone Poznań.
Przekazaną kwotę Stowarzyszenie przeznaczy na zakup alkotestów wykorzystywanych w akcjach społeczno-edukacyjnych.
– Prowadzenie pod wpływem alkoholu wciąż stanowi jedną z najczęstszych przyczyn wypadków na polskich drogach. Wielkopolska natomiast jest trzecim województwem pod względem liczby zatrzymań kierowców prowadzących pod wpływem. Mamy nadzieję, że dzięki wsparciu różnych firm i instytucji, w tym Bridgestone Poznań, prowadzona przez nas akcja „Alkotest przeciwko tragedii” skutecznie zmieni obecny stan rzeczy – mówi Ryszard Fonżychowski, przedstawiciel Stowarzyszenia „Droga i Bezpieczeństwo”.
Obie strony przyznają, że wspólne działania przy okazji poznańskiego maratonu to początek dłuższej współpracy. Firma Bridgestone oraz Stowarzyszenie mogą połączyć siły w ramach organizacji przyszłorocznej akcji „Pomyśl zanim usiądziesz za kierownicą, czyli dziecko bezpieczne na drodze”.
Źródło: Logistyka.net.pl