7 czerwca br. zwycięska grupa przyszłych logistyków z Koła Naukowego Studentów Logistyki Akademii Sztuki Wojennej miała niebywałą szansę odwiedzić Centrum Logistyczne firmy Leroy Merlin Sp. z.o.o. w Strykowie k. Łodzi. Wyjazd do Centrum Logistycznego był nagrodą dla młodych studentów, którzy podczas konferencji wzięli udział w konkursie, w którym wykazali się pomysłowością i trafnymi spostrzeżeniami rozwiązując case study.
Krzysztof Niciejewski Senior Menedżer ds. Logistyki Centralnej i Adam Mróz Koordynator ds. Transportu reprezentowali firmę Leroy Merlin Polska na Ogólnopolskiej Konferencji „Logistyka a Bezpieczeństwo”. Uczestnicy konferencji mogli wziąć udział w case study dotyczącym planów rozwoju przepływów centralnych w oparciu o logistykę kontraktową. Zwycięska grupa studentów mogła skorzystać z uproszczonej rekrutacji do Leroy Merlin Polska bądź odwiedzić DC w Strykowie. Po sprawdzeniu wszystkich prac przedstawiciele firmy wybrali dwie grupy, które według nich wykazały się najlepszą wiedzą podczas rozwiązywania zadania. Swoje rekomendacje rozwiązań podały jako najbardziej zbliżone do oczekiwań LM. Krzysztof Niciejewski Senior Menedżer ds. Logistyki Centralnej ogłaszając wyniki podkreślił, że wybrane osoby dostrzegły duży wpływ rozwijającego się kanału xdock oraz zrozumiały wpływ sezonowości na naszym rynku. Na wyróżnienie zasłużyło wskazanie nowoczesnych rozwiązań takich jak automatyzacja poprawiająca produktywność, rozwiązania typu voice picking czy rozwój e-commerce. Powierzchnia magazynowa wynosząca 56 tys.mkw. zrobiła ogromne wrażenie na odwiedzających. Liczne operacje zachodzące na dwóch magazynach A i C przybliżyły studentom wymiar rzeczywistej logistyki. Operacje takie jak przyjmowanie, preparacja zamówień i działania z zakresu e-commerce odbywały się na stokowym magazynie centralnym.
Oprowadzający bardzo skrupulatnie i dokładnie omawiali wszystkie procesy, angażując w niektóre zadania żądnych wiedzy studentów. Pierwszy magazyn ze względu na działalność dodatkową czyli e-commerce budził wiele pytań związanych z inwentaryzacją, zwrotami, reklamacjami, dekompletami oraz wysyłką zamówień stricte klientowskich. Stanowi to dla przedsiębiorstwa duże wyzwanie, a tym samym świadczy o ciągłym rozwoju i wprowadzaniu w miarę możliwości nowatorskich rozwiązań, tak by odpowiadać na zapotrzebowanie klienta. Zamówienia internetowe złożone danego dnia do godziny 15:00 jeszcze tego samego dnia poddawane są preparacji i gotowe paczki opuszczają magazyn maksymalnie około godziny 18:00, tak by w ciagu następnych 24 h trafiły do finalnego odbiorcy. Przebieg procesu jest niezwykle szybki przez co potrzebne są stanowcze i błyskawiczne działania. Drugi magazyn, który odwiedzili studenci był magazynem tranzytowy (x-dock). Tutaj wszystkie działania przebiegały w jeszcze szybszym tempie, wolumen szybko się zmieniał, towar wchodził i wychodził z magazynu tego samego dnia. Liczne operacje takie jak przyjęcia towarów od 6:00, preparacje i załadunki tego samego towaru od 18:00 wskazywały na tępo panujące na tej hali. Dodatkowo studenci zostali zapoznani z procesem planowania transportu, gdzie istotne są terminowe odbiory i dostawy do sklepów. Młodzi studenci mogli sami zobaczyć i zweryfikować operacje, o których wcześniej zazwyczaj dowiadywali się tylko z książek lub czasopism branżowych. KNSL bardzo dziękuję przedstawicielom Leroy Merlin Polska za ciepłe przyjęcie w Strykowie.
Wracając do Warszawy czuli się bogatsi w wiedzę logistyczną czyli tą, której potrzebują najbardziej do wykonywania zawodu.