Niezawodność i dostępność, przekładające się na efektywność eksploatacji floty wózków widłowych są kluczowymi czynnikami wyboru ich dostawcy do zakładów działających 24 godziny na dobę. Takie wnioski płyną ze studium przypadku w jednej z największych firm branży papierniczej.

Grupa Mondi jest międzynarodową firmą, zatrudniająca ponad 25 000 osób w ponad 30 krajach. Choć jej najważniejszym rynkiem zbytu jest Europa Środkowa (w tym Polska), koncern działa także w Rosji, Ameryce Północnej i Republice Południowej Afryki. Oferuje przeszło 100 produktów biurowych, papierniczych i opakowaniowych. Trafiają one zarówno do partnerów biznesowych z sektora przemysłu, jak i klientów ostatecznych. W 2015 roku spółka sprzedała artykuły o wartości 6,8 mld euro i osiągnęła wartość wskaźnika zwrotu z inwestycji kapitałowych na poziomie 20,5%. Przeanalizowaliśmy, jakie kryteria firma brała pod uwagę, decydując o wyposażeniu dwóch austriackich zakładów.

Przez 365 dni w roku w fabrykach w Ulmerfeld-Hausmening oraz Kematen an der Ybbs wytwarzane są artykuły dla biur – w tym papier do drukowania – oraz opakowania. Kluczowa dla zachowania płynności funkcjonowania zakładów jest wysoka dostępność floty. – Bezawaryjność rozwiązań jest dla nas niezwykle istotna ze względu na straty powodowane przez zatrzymanie produkcji – podkreśla Edwin Strasser-Hölzl, odpowiedzialny za zarządzanie flotą wózków widłowych w Mondi Neusiedler GmbH. Dla utrzymania wysokich wskaźników w zakresie niezawodności urządzeń transportu wewnętrznego, wybierając dostawcę wózków na kolejne lata, Mondi wyróżniło kryteria dla minimalizowania długości oraz ryzyka występowania przestojów.

Optymalizacja pracy baterii

STILL

Jednym z czynników mających wpływ na ograniczenie czasu przerw w funkcjonowaniu wózków widłowych w codziennej pracy jest sprawne zarządzanie ładowaniem i wymianą akumulatorów. – W zakładach Mondi na kilku wysokowydajnych stacjach wyposażonych w system sygnalizowania gotowości akumulatorów ładowanych jest 25 uniwersalnych baterii – mówi Michał Stanisławski, Dyrektor Działu Advanced Applications STILL Polska. – W oparciu o stopień naładowania oraz temperaturę poszczególnych ogniw, wskazuje on przy pomocy zielonego światła, którą baterię można pobrać, by zachować równe tempo ich eksploatacji – tłumaczy.

Ergonomia i bezpieczeństwo

Za kolejny element mający kluczowe znaczenie dla ograniczenia przerw w pracy zakładu uznano konstrukcję i wyposażenie wózka minimalizujące ryzyko wypadków. W związku z tym wybrano pojazdy z masztami o wąskich profilach, gwarantujących dobrą widoczność przez widły i ograniczających prawdopodobieństwo incydentów związanych z uszkodzeniem regałów, ładunku i kolizji z innymi uczestnikami ruchu w magazynie. Dodatkowo, zainstalowano system SafetyLight 4PLUS, który prócz pełnego oświetlenia zawiera również reflektor emitujący pięć metrów przed wózkiem niebieski punkt, dając wizualny sygnał o zbliżającym się pojeździe.

Sprawnie działający serwis

STILL

Choć wybór nowych wózków pochodzących od sprawdzonego dostawcy i posiadających sprzyjające bezpieczeństwu wyposażenie niweluje ryzyko usterek, w razie ich wystąpienia – choćby wskutek wydarzeń losowych – tylko sprawnie działająca obsługa serwisowa jest w stanie ograniczyć czas trwania przestojów. Ma to szczególne znaczenie w przypadku zakładów działających w trybie trzyzmianowym przez siedem dni w tygodniu. – Ze względu na dotychczasową dziesięcioletnią współpracę z Mondi w zakresie usług serwisowych, firma STILL miała przewagę nad konkurentami jako sprawdzony partner, zapewniający szybką reakcje 24/7 – mówi Michał Stanisławski. – Wysokie wskaźniki badania zadowolenia klientów oraz duży odsetek interwencji zakończonych naprawą przy pierwszej wizycie (tzw. współczynnik First Time Fix) potwierdzają, że Full Service to rozwiązanie, które trafia w potrzeby klientów zarządzających zakładami działającymi bez przerwy – dodaje Dyrektor Działu Advanced Applications STILL Polska.

Wszystko dla płynności pracy

W zakładach, w których produkcja trwa 24 godziny na dobę, czynnikiem kluczowym dla ogólnej wydajności funkcjonowania procesów jest niezawodność i sprawność wszystkich składających się na nie elementów. W zakresie transportu wewnętrznego osoby zarządzające flotą w austriackich fabrykach Mondi zinterpretowały ją jako: eliminowanie ryzyka kolizji, serwis skutecznie reagujący w razie usterek oraz maksymalną dostępność wózków dzięki przemyślanemu zarządzaniu ładowaniem baterii.

 

ŹRÓDŁOMore&More Marketing
UDOSTĘPNIJ
Poprzedni artykułSzybka dostawa wprost do domu
Następny artykułSosnowiecki oddział Dachser zwiększył przewozy dla branży DIY
Absolwent Wyższej Szkoły Logistyki. W trakcie studiów uczestnik i prelegent na wielu konferencjach naukowych. Z zamiłowania oraz z zawodu Specjalista ds. Transportu. Dążący do postawionych sobie celów i realizujący marzenia. Chętny do pomocy i doradzania w sprawach związanych z logistyką i transportem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz swój komentarz
Wpisz swoje imię