Poznański oddział Dachser, jednego z wiodących operatorów logistycznych, w I półroczu 2017 r. dostarczył do Hiszpanii o ponad 50% więcej przesyłek drobnicowych niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Duża dynamika rozwoju była widoczna także w całym 2016 r.

Hiszpania znajduje się w pierwszej dziesiątce największych odbiorców polskiego eksportu. Minione lata to systematyczny wzrost wymiany handlowej między tymi krajami. Dane statystyczne GUS za ubiegły rok potwierdzają, że ten trend nadal się utrzymuje – w 2016 r. z Polski do Hiszpanii przewieziono towary o wartości blisko 21,83 mld zł, co oznacza wzrost o ponad 11% rok do roku. Beneficjentem tej koniunktury w wymianie gospodarczej między Polską a Hiszpanią jest m.in. Dachser, który specjalizuje się w obsłudze eksporterów.

– Polskie produkty zdobywają coraz silniejszą pozycję w Hiszpanii. Jednocześnie zmieniają się wymagania hiszpańskich klientów, którzy – podobnie jak inni europejscy odbiorcy – wolą zamawiać mniejsze partie, a częściej. W efekcie krajowi eksporterzy zwiększają zapotrzebowanie na obsługę przesyłek drobnicowych w tym kierunku. Dachser ze swoją siecią połączeń i oddziałów, która obecnie na całym Półwyspie Iberyjskim obejmuje 87 lokalizacji, zapewnia szybkie dostawy i sprawny serwis drobnicowy. Dzięki temu towary z Polski do Hiszpanii jesteśmy w stanie dostarczyć nawet w ciągu 4 dni roboczych – mówi Rafał Owczarek, kierownik sprzedaży Dachser na region północno-zachodniej Polski.

Z Poznania do Hiszpanii Dachser przewozi głównie produkty firm z branży elektronicznej, obuwniczej, reklamowej, oświetleniowej, a także urządzenia przemysłowe. Odbiorcą dużej części przesyłek są centra dystrybucyjne z branży e-commerce. Aktualnie najwięcej przesyłek drobnicowych nadawanych przez eksporterów z Polski za pośrednictwem wielkopolskiego oddziału Dachser trafia w okolice Barcelony, Madrytu, Walencji, Saragossy i León. Nie brakuje jednak dostaw także do innych lokalizacji w tym kraju. Towary z Dachser Poznań trafiają do Hiszpanii przez dwa niemieckie centra przeładunkowe – w Dortmundzie i Rheine, z którymi oddział ma bezpośrednie połączenie. Stamtąd polskie produkty mają możliwość dotarcia do kilkudziesięciu lokalnych oddziałów operatora w Hiszpanii, wliczając w to Baleary i Wyspy Kanaryjskie.

– Tak gęsta sieć drobnicowa, dostępna za naszym pośrednictwem dla polskich eksporterów, to głównie efekt zintegrowania z Dachser hiszpańskiego operatora Azkar. Proces ten rozpoczął się kilka lat temu, a w 2017 roku zakończyliśmy połączenie obu firm. Azkar w tym roku zmienił również nazwę na Dachser. Integracja tak dużej firmy to wyzwanie dla całej sieci. Oprócz wspólnego systemu operacyjnego dostosowane musiały zostać produkty i procesy oraz wdrożone zasady komunikacji jednolite dla całej sieci Dachser. Dzięki tej akwizycji nasi rodzimi producenci także na Półwyspie Iberyjskim mogą oczekiwać jednolitego standardu obsługi dostaw paletowych, znanego im już wcześniej z wysyłek do innych krajów realizowanych przez Dachser. W szczególności dotyczy to możliwości śledzenia dostaw na całej trasie przejazdu w czasie rzeczywistym, co do dziś jest branży logistycznej wielką rzadkością – opowiada dr inż. Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce.

Poznańskie centrum logistyczne Dachser jest największym oddziałem tej firmy w Polsce, zatrudniającym blisko 100 osób. Obecnie oddział dysponuje 17 codziennymi bezpośrednimi liniami drobnicowymi m.in. do Niemiec, Holandii, Czech, Austrii czy Finlandii. Za ich pośrednictwem przesyłki docierają z Poznania do 431 oddziałów drogowej sieci Dachser w 37 krajach Europy. Zlokalizowany w komunikacyjnym sercu Wielkopolski oddział zarządza także magazynem na 7400 miejsc paletowych i oprócz dystrybucji ma w swojej ofercie również logistykę kontraktową.

UDOSTĘPNIJ
Poprzedni artykułDachser dla producenta światłowodów
Następny artykułŚrednie i dalekie dystanse – teraz na siedząco
Absolwent Wyższej Szkoły Logistyki. W trakcie studiów uczestnik i prelegent na wielu konferencjach naukowych. Z zamiłowania oraz z zawodu Specjalista ds. Transportu. Dążący do postawionych sobie celów i realizujący marzenia. Chętny do pomocy i doradzania w sprawach związanych z logistyką i transportem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz swój komentarz
Wpisz swoje imię