Firma DHL Freight, dostawca usług frachtu drogowego w Europie, podniosła stawki za przesyłki drobnicowe (LTL) średnio o 6 procent. Pozwoli to zapewnić wysoki poziom obsługi w kontekście nowej sytuacji na rynku.

   DHL Freight kładzie duży nacisk na oferowanie klientom jak najwyższej jakości obsługi oraz zapewnianie takich samych standardów jakości w całej Europie. W tym celu firma inwestuje od kilku lat w automatyzację, jakość sieci i obsługę klientów.

   – Rynek zmienia się w szybkim tempie, w wyniku czego stajemy w obliczu nowej rzeczywistości. W branży obserwujemy coraz silniejszą presję kosztową, przy jednoczesnej konieczności dostarczania oczekiwanej jakości usług, wprowadzania nowych technologii i zapewniania jednolitych standardów w całej sieci – mówi  Amadou Diallo, dyrektor zarządzający DHL Freight.

Krajowy i międzynarodowy rynek usług LTL boryka się z wysoką presją kosztową spowodowaną wahaniami cen paliw i dostępnymi możliwościami transportowymi, podwyżkami wynagrodzeń związanymi z brakiem kierowców na rynku pracy, regulacjami dotyczącymi płacy minimalnej, wyższymi opłatami administracyjnymi na ubezpieczenie i ochronę środowiska, jak również obniżeniem średniej wielkości przesyłek oraz zwiększeniem częstotliwości dostaw. DHL Freight działa w ponad 50 krajach i terytoriach oraz zatrudnia około 13,000 osób.

 

Źródło: Logistyka.net.pl