ID Logistics, wiodący międzynarodowy dostawca usług logistycznych, uruchamia we Francji nowoczesny magazyn dla grupy Action, międzynarodowej sieci dyskontowej specjalizującej się w sprzedaży produktów przemysłowych. Jednocześnie Grupa ID Logistics umacnia swoją pozycję na europejskim rynku usług logistycznych dedykowanych branży Retail.
Nowy magazyn grupy Action położony jest w podparyskim Moissy-Cramayel. Jego powierzchnia wynosi 70 tys. mkw., docelowo zatrudnienie znajdzie tu ponad 600 osób. ID Logistics będzie wpierać klienta swoim doświadczeniem i wiedzą w zakresie systemów efektywnego zarządzania magazynem, w tym SAP Warehouse Management System (WMS), rozwiązań IT oraz wdrożenia i optymalizacji procesów logistycznych, które mogą być zintegrowane z globalnym łańcuchem dostaw grupy Action. ID Logistics będzie wspomagało także proces integracji nowych sklepów sieci, przygotowując szkolenia dla swoich pracowników w zakresie preparacji, inwentaryzacji, załadunku, obsługi wózków widłowych, audytowania i zarządzania zespołem. Proces całkowitego uruchomienia magazynu zostanie przeprowadzony w dwóch etapach i zakończy się latem 2017 roku.
Grupa ID Logistics, zapewniając obsługę logistyczną największym sieciom handlowym, konsekwentnie wzmacnia swoją pozycję na europejskim rynku usług logistycznych skierowanych do firm z branży Retail. W tym roku firma pozyskała nowych klientów, należy do nich grupa Action. ID Logistics poszerza także zakres usług w ramach zawartych wcześniej kontraktów. Przykładem może być grupa Auchan, dla której w 2015 roku uruchomiono nowe magazyny w Hiszpanii, Francji oraz Polsce (centrum dystrybucyjne w Mszczonowie o powierzchni 44 tys. mkw.). ID Logistics przy współpracy z klientami opracowuje także innowacyjne rozwiązania logistyczne, wspierające procesy operacyjne i magazynowe. Przykładowo we Francji, w ramach obsługi, m.in. Bricomarche, Intermarche oraz Netto, ID Logistics przygotowało nową platformę dedykowaną obsłudze “towarów niebezpiecznych”.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z umocnienia naszej pozycji w sektorze Retail i rozpoczęcia nowej, ważnej operacji we Francji – oświadczył Yann Belgy, Dyrektor Generalny ID Logistics Polska. – Klienci z sektora Retail są szczególnie wymagający, jeśli chodzi o efektywność kosztową, zarządzanie sezonowością asortymentu i złożonymi przepływami towarów w magazynach, ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania dużą liczbą referencji oraz przebiegiem akcji promocyjnych. To wymaga nie tylko dobrej organizacji przy samym rozpoczęciu operacji, ale także ciągłego dopytywania i doskonalenia już wprowadzonych rozwiązań.
Źródło: logistyka.net.pl