Przed przypadającym na lato szczytem logistycznym w branży browarniczej, zakłady produkcyjne modernizują floty, by zapewnić płynną obsługę zamówień. Jakimi kryteriami kierują się wybierając wózki widłowe?

W minionym roku polskie browary wytworzyły łącznie ponad 40 mln hl piwa, co według statystyk Brewers of Europe daje nam 3 miejsce w Europie – po Niemczech i Wielkiej Brytanii. Działające w tym sektorze rodzime zakłady spodziewają się utrzymania produkcji w 2017 roku. Niezmienna popularność złocistego trunku oraz sezonowy charakter popytu wymagają od branży stosowania elastycznych rozwiązań logistycznych, pozwalających na sprawne i ekonomiczne przeprowadzenie procesów związanych z transportem i magazynowaniem. Na jakie urządzenia decydują się liderzy polskiego rynku piwa?

Kryteria doboru wózków widłowych dla browaru

Osoby zarządzające flotami producentów i dystrybutorów piwa na pierwszym miejscu stawiają parametry pozwalające na sprawne funkcjonowanie, również w okresie wysokiego sezonu. Głównymi kryteriami wyboru są udźwig, moc i dostępność wyposażenia dodatkowego, umożliwiającego transport kilku palet jednocześnie, oraz szybka reakcja serwisu i zapewnienie wózków zastępczych – tak, aby przestoje były jak najmniejsze. Znaczenie mają również właściwości akumulatora.

– Szczególnie w miesiącach letnich, kiedy procesy transportu wewnętrznego w magazynach browarów cechują się dużą intensywnością, istotnym parametrem jest dostępność wózka. Pozytywnie wpływają na nią niskie pobory energetyczne, pojemność akumulatora i możliwość jego bocznej wymiany, która istotnie przyspiesza ten proces – mówi Marek Trzeszczkowski, koordynujący modernizację floty intralogistycznej w Grupie Żywiec z ramienia STILL Polska.

Rozwiązanie intralogistyczne wdrożone w zakładzie Grupy Żywiec

Grupa Żywiec, będąca wiodącym podmiotem na rynku piwa w Polsce z roczną sprzedażą na poziomie 11,7 mln hl, przed spodziewanym letnim szczytem zdecydowała się na rozbudowę floty w browarach w Elblągu, Leżajsku, Warce i Żywcu. W piątek, 23 czerwca, nastąpiło oficjalne przekazanie zakładom nowych wózków widłowych. Modernizacja miała na celu zwiększenie możliwości przeładunkowych w oparciu o oszczędne i wydajne pojazdy. – Analizując bieżące potrzeby firmy w zakresie transportu wewnętrznego, jako optymalne rozwiązanie dobraliśmy czołowe wózki elektryczne typoszeregu RX 60 o udźwigu do 3,5 tony. W zależności od wymagań poszczególnych zakładów, trafiające do nich maszyny wyposażyliśmy w widły podwójne lub teleskopowe, pozycjonery i klapy dociskowe. Łącznie przekazano ponad 30 wózków tego rodzaju. – mówi Marek Trzeszczkowski. – Zastosowaliśmy także szereg rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo użytkowania floty – w tym pełne oświetlenie oraz zwiększający widoczność wózka dla innych uczestników ruchu system Blue Safety Light. Wysoką wydajność pracy pojazdów gwarantuje zużycie energii nieprzekraczające 8,6 kWh/h i akumulatory o maksymalnej dostępnej pojemności. Uzupełniająco do klienta trafiły także wózki unoszące z platformą dla operatora EXU-S 22 – dodaje Key Account Manager STILL Polska. Dobrany udźwig nominalny i wyposażenie dodatkowe większości wózków czołowych umożliwiają przewóz dwóch palet jednocześnie. Parametry akumulatorów i możliwość bocznej wymiany baterii w wózkach czołowych gwarantują natomiast długą pracą na jednym ładowaniu i jego sprawny przebieg.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz swój komentarz
Wpisz swoje imię