DHL Express, dostawca i ekspert w dziedzinie międzynarodowych usług logistycznych, w ramach doskonalenia standardów obsługi klienta, poszerza portfolio o nowe rozwiązanie biznesowe dla segmentu B2C. Z końcem października, DHL Express wprowadził szereg rozwiązań dedykowanych odbiorcom indywidualnym, korzystającym z importowych usług międzynarodowych, w tym automatyczne punkty Service Point (automaty DHL). Umożliwią one osobisty odbiór przesyłki międzynarodowej, dokonującym zakupów w zagranicznych sklepach internetowych, współpracujących z DHL Express.

   Pierwsze automatyczne punkty Service Point, popularnie zwane automatami DHL, dostępne są już w Warszawie, a w najbliższych tygodniach pojawią się w największych aglomeracjach miejskich – w Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu oraz w Trójmieście. Do końca roku, w ramach programu pilotażowego, powstanie kilkadziesiąt automatycznych punktów odbioru przesyłek międzynarodowych. Docelowo, DHL Express zamierza rozszerzyć sieć automatów DHL o wszystkie większe miejscowości w Polsce – obecnie trwają prace nad poszukiwaniem najlepszych lokalizacji.
Zasadniczymi korzyściami dla użytkowników automatów DHL są: bliska domu lokalizacja, szybka i prosta obsługa oraz możliwość odebrania przesyłki międzynarodowej w preferowanym przedziale czasowym. Dodatkowym atutem jest umiejscowienie automatów wewnątrz budynków, co stanowi wygodną i bezpieczną formę odbioru przesyłek, niezależnie od panujących warunków pogodowych. Automaty są przyjazne środowisku ze względu na niski pobór energii i posiadają bezpieczny system identyfikacji klienta, m.in. poprzez rejestrowanie elektronicznego podpisu.

Od pewnego czasu na rynku międzynarodowych usług kurierskich obserwujemy dynamiczny wzrost liczby przesyłek z segmentu B2C, wobec czego postanowiliśmy wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów DHL Express. Jednym z głównych udogodnień, jakie im proponujemy, jest sieć automatów DHL, które umożliwiają szybki, wygodny i bezpieczny odbiór przesyłki międzynarodowej z pobliskiego sklepu czy galerii. Ze względu na łatwość instalacji oraz transportu, automaty są bardzo „mobilne”, co sprawia, że w razie potrzeby możemy bardzo szybko relokować je do nowych lokalizacji, które będą preferowane przez odbiorców przesyłek międzynarodowych – powiedziała Agnieszka Błaś, dyrektor ds. operacji międzynarodowych DHL Express.

Równocześnie, w celu usprawnienia procesu odbioru przesyłek międzynarodowych, DHL Express wprowadza kompatybilne z automatami DHL, efektywne i funkcjonalne e-rozwiązanie: On Demand Delivery (ODD). ODD zapewnia praktyczny i elastyczny system proaktywnych powiadomień oraz śledzenia przesyłki międzynarodowej, od momentu jej nadania do chwili doręczenia, jak również wybór najkorzystniejszej formy jej odbioru przez adresata, m.in. z automatów DHL. Narzędzie dedykowane jest odbiorcom indywidualnym, dokonującym zakupów w zagranicznych internetowych serwisach aukcyjnych i wysyłkowych, będących klientami DHL Express.
On Demand Delivery to elastyczne rozwiązanie oferujące użytkownikom wiele korzyści:
–    zarządza obsługą powiadomień SMS/e-mail od momentu nadania przesyłki międzynarodowej przez zagraniczny sklep internetowy
–    oferuje możliwość wyboru zmiany adresu, daty i formy doręczenia przesyłki online, poprzez wybór najkorzystniejszej z 6 dostępnych opcji:

•    odbiór przesyłki międzynarodowej w wybranym punkcie Service Point bądź automacie DHL,
•    zmianę daty doręczenia przesyłki międzynarodowej,
•    zmianę adresu doręczenia przesyłki międzynarodowej,
•    możliwość doręczenia przesyłki międzynarodowej do wskazanego sąsiada,
•    możliwość przechowania przesyłki międzynarodowej maksymalnie do 30 dni,
•    możliwość pozostawienia przesyłki międzynarodowej we wskazanym miejscu bez konieczności uzyskania podpisu odbiorcy.

Z punktu widzenia klientów DHL Express prowadzących sklepy internetowe o zasięgu międzynarodowym, On Demand Delivery oferuje udogodnienia w postaci wzrostu skuteczności doręczeń, oszczędności czasu oraz satysfakcji odbiorcy poprzez zaangażowanie go w proces doręczenia. Poza Polską, programem ODD objętych jest ponad 20 krajów w Europie, Azji oraz Ameryce Północnej o największym udziale przesyłek B2C – a z każdym tygodniem dołączają kolejne.

Polska to wciąż rozwijający się i obiecujący rynek e-Commerce. Wprowadzając do oferty nowe rozwiązanie, dedykowane dla e-biznesu, ułatwiamy przedsiębiorcom prowadzenie międzynarodowej działalności, a klientom sklepów internetowych zapewniamy kompleksową obsługę przesyłek międzynarodowych i szybką realizację ich dostaw – powiedział Tomasz Buraś, dyrektor zarządzający DHL Express.

Według badań przeprowadzonych na grupie klientów DHL Express na temat ich oczekiwań wobec oferowanych usług i form dostaw przesyłek międzynarodowych, ponad 46% badanych preferuje osobisty odbiór przesyłki z automatu, z kolei 45% ankietowanych za najwygodniejszą formę powiadomień, uważa sms o aktualnym statusie przesyłki. Zdaniem DHL Express, usługa „automaty DHL” oraz ODD jako nowe rozwiązanie e-Commerce dla rynku B2C, zapewnią efektywniejszą i skupioną na potrzebach klientów obsługę. Wprowadzenie do oferty udogodnień dla sklepów internetowych, korzystających z międzynarodowych usług DHL Express, korzystnie wpłynie na codzienny międzynarodowy serwis logistyczny i przyczyni się do wzrostu satysfakcji i zadowolenia klientów.

 

Źródło: logistyka.net.pl