Dachser, jeden z największych globalnych operatorów logistycznych, zapewnia usługi logistyki kontraktowej dla około 13 mln butelek szampana i alkoholi poprzez swój oddział w Reims we Francji. W magazynie liczącym 18 tys. mkw., zlokalizowanym w sercu Szampanii, operator dba, by klienci na całym świecie mogli cieszyć się pełnią wrażeń związanych z zakupem i konsumpcją tego luksusowego produktu pochodzącego z Francji.
W przypadku szampana ścisłe standardy jakościowe odnoszą się nie tylko do uprawy winogron i produkcji, ale także do sposobu magazynowania tego szlachetnego trunku z bąbelkami. Szampan jest bowiem wrażliwym produktem, wymagającym specyficznych warunków składowania. Dlatego w magazynie obsługiwanym przez Dachser zainstalowana jest klimatyzacja, pozywająca na obniżenie lub podniesienie temperatury w razie potrzeby, by zapewnić butelkom w trakcie składowania warunki odpowiadające piwnicy z winem. Ze względu na wartość tych produktów, magazyn ten wyposażony jest też w nowoczesny system ochrony z wideo monitoringiem.
W ramach logistyki kontraktowej Dachser zapewnia swoim klientom z Szampanii szereg usług dodanych – m.in. zajmuje się atrakcyjnym pakowaniem produktów zgodnie z założeniami aktualnych akcji marketingowych lub tworzeniem zestawów prezentowych. Oddział Dachser w Reims posiada też uprawnienia i umiejętności, by efektywnie koordynować kwestie związane z podatkiem akcyzowym. Zapewnia przy tym automatyczną wymianę danych z francuskim systemem celnym, co umożliwia przetwarzanie danych dotyczących podatku akcyzowego we Francji i w innych krajach. Dachser przejmuje też na siebie sezonowe zmiany popytu na szampana i odpowiednio dostosowuje działania związane z odbieraniem zamówień i zapewnieniem odpowiedniej powierzchni magazynowej w szczytach sezonu.
– Najwyższą konsumpcję szampana notujemy w okresie świat Bożego Narodzenia i Nowego Roku oraz w czasie Wielkanocy. Jednak dodatkowo jeszcze kilka razy w roku otrzymujemy ogromnej skali zamówienia ze specyficznych regionów świata. Na przykład na południu Francji ma to miejsce w maju, kiedy odbywa się festiwal filmowy w Cannes. Z kolei w okresie zimowym dotyczy to znanych kurortów narciarskich, takich jak Courchevel – komentuje Delphine Lenfant, odpowiedzialna za logistykę szampana w oddziale Dachser w Reims.
Najwięcej szampana konsumuje się we Francji, bo ponad 55% produkcji. Do krajów Unii Europejskiej eksportowane jest 25% wytwarzanego szampana, a pozostałe 15% trafia do reszty świata. Wśród głównych kierunków eksportowych znajdują się Anglia, Stany Zjednoczone, Niemcy, Włochy, Belgia i Japonia. Wzrasta też sprzedaż do Chin i Rosji. Nabywcami tego prestiżowego trunku są też klienci ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich.
Szampan uważany jest często za alkohol, który konsumuje się na szczególne okazje, jak urodziny, śluby czy duże uroczystości. Tradycyjnie, najczęściej spożywa się go wraz z deserem. Jednak w Szampanii szampan jest serwowany na różne okazje. – Pinot noir najlepiej smakuje z czerwonym mięsem, a chardonnay z deserem. Jednak szampan jest produkowany z różnych winogron, więc można się nim cieszyć do każdego posiłku. Szampan jest dobry zawsze, kiedy tylko ma się na niego ochotę – wyjaśnia entuzjastycznie Delphine Lenfant.
Dachser jest jednym z wiodących operatorów logistycznych na świecie. Oferuje kompleksową logistykę transportu, magazynowania oraz usług dodatkowych w dwóch obszarach biznesowych: Dachser Air & Sea Logistics oraz Dachser Road Logistics (ten drugi obszar podzielony jest na dwa segmenty: Dachser European Logistics i Dachser Food Logistics). Ofertę firmy dopełniają kompleksowe rozwiązania w zakresie logistyki kontraktowej. Operator posiada własne struktury krajowe w 43 państwach i 428 lokalizacji na całym świecie, w których zatrudnia ponad 26,5 tys. pracowników i obsługuje rocznie około 78 mln przesyłek o łącznej wadze 37 mln ton. Bazą do zapewnienia najwyższej jakości usług logistycznych w skali globalnej jest płynnie działająca sieć transportowa oraz zintegrowane, innowacyjne rozwiązania IT. Dachser prowadzi działalność z uwzględnieniem idei społecznej odpowiedzialności biznesu.