Jedną z nowości zaprezentowanych przez STILL podczas targów CeMAT, były systemy transportowe nowej klasy. Zautomatyzowane ramy dla trolejów, testowane w eksperymentalnej fabryce Uniwersytetu w Landshut, pozwalają na usprawnienie przepływu materiałów i odciążenie operatora.
Przejęcie przez STILL w 2015 roku LR Intralogistik GmbH, przedsiębiorstwa specjalizującego się w rozwiązaniach intralogistycznych z obszaru lean management, zaowocowało poszerzeniem oferty firmy o nowoczesne rozwiązania zwiększające wydajność kompletacji i obsługi linii produkcyjnych. System transportowy LiftRunner wyklucza konieczność unoszenia wózków z ładunkami przed przyłączeniem ich do ciągnika i pozwala na optymalnie dostosowanie organizacji przepływu materiałów do specyfiki zakładu. – Szeroki asortyment kompatybilnych ze sobą pojazdów, przyczep, ram i trolejów może być dowolnie konfigurowany, by zapewnić dopasowany do potrzeb, oszczędny sposób transportu elementów do rozproszonych punktów przetwarzania – mówi Rafał Pańczyk, dyrektor działu intralogistyki STILL Polska. – LiftRunner został opracowany z myślą o funkcjonowaniu zgodnie z zasadami metodologii just-in-time i w myśl koncepcji lean management. Urządzenie to pozwala ograniczyć zapasy oraz zmniejszyć natężenie ruchu w magazynie, dzięki zastosowaniu uniwersalnych i wielofunkcyjnych systemów transportowych – dodaje ekspert.
Nowe rozwiązanie wyróżniają zautomatyzowane ramy typu B, C i E. Bezwysiłkowe wprowadzenie do nich trolejów z towarem jest możliwe dzięki samoczynnemu obniżeniu w momencie, gdy operator opuszcza pojazd. Gdy na powrót zajmie on swoje stanowisko, ramy unoszą się, co gwarantuje komfort pracy i pozwala zmniejszyć tarcie kół trolejów podczas transportu.
Do tej pory nie miałem pojęcia, że STILL ma coś wspólnego z Lean Management.