Rohlig Suus Logistics, jeden z największych polski operatorów logistycznych, uruchomił z początkiem maja nowe połączenie LCL (przesyłki drobnicowe) z Xi’an do Małaszewicz. Transporty z chińskiego terminala realizowane są codziennie, dzięki czemu czas przewozu towaru skróci się do niecałych dwóch tygodni.

Pandemia koronawirusa spowodowała znaczne wydłużenie przestojów w chińskich fabrykach, czego konsekwencje odczuli europejscy producenci. Problemy z zachowaniem łańcucha dostaw, które przełożyły się na brak możliwości importu komponentów i części, dla wielu firm oznaczały istotne straty finansowe. Dlatego w momencie wznowienia produkcji w Chinach znacznie wzrósł także popyt na usługi logistyczne. W związku z rosnącymi oczekiwaniami klientów dotyczącymi szybkiej dostawy Rohlig Suus Logistics rozszerzył swoją ofertę kolejowego transportu drobnicowego (LCL), uruchamiając dodatkowe połączenia z Xi’an. Pierwszy pociąg z chińskiego miasta wyjechał 4 maja.
Czas tranzytu do Polski to 12 dni.

– Po trudnym początku roku widzimy bardzo duże ożywienie wśród producentów z bardzo różnych branż i związane z zainteresowanie transportem towarów z Chin. Dotyczy to zwłaszcza frachtu kolejowego, który jest blisko dwukrotnie szybszy niż transport morski i zdecydowanie tańszy niż transport lotniczy. W związku z rosnącym światowym popytem na profesjonalne usługi transportowe i logistyczne postanowiliśmy rozszerzyć naszą usługę kolejowego transportu ładunków niepełnokontenerowych. Nowe połączenie zwiększa nasze możliwości operacyjne w tym zakresie o ponad 30 proc. – mówi Robert Roszko, dyrektor operacyjny w produkcie kolejowym Rohlig Suus Logistics.

Transport intermodalny z Chin drogą kolejową to dla operatorów logistycznych coraz atrakcyjniejszy obszar biznesu, zwłaszcza biorąc pod uwagę bezpośrednie dofinansowanie przewozów przez Chiny. Tylko w ubiegłym roku do Europy z Chin przyjechało ponad 8 tys. składów. Większość z nich przekroczyła granicę Unii Europejskiej poprzez tzw. suchy port w Małaszewiczach koło Terespola. Wzrost popularności importu z Chin miał istotny wpływ na rozwój przewozów intermodalnych, które w ubiegłym roku osiągnęły rekordowy poziom 5,1 mln ton. Biorąc pod uwagę liczbę przewiezionych jednostek daje to coroczny wzrost na poziomie ponad 10 proc.

– Od kilku lat sukcesywnie rozwijamy transport kolejowy na trasie Chiny-Europa-Chiny, zapewniając połączenia ze wszystkimi uprzemysłowionymi regionami Państwa Środka, m.in. Zhengzhou, Suzhou, Wuhan, Chongqing, Hefei, Changsha czy Lanzhou. Oferujemy dostawy door-to-door zarówno w przypadku serwisu pełnokontenerowego, jak i drobnicowego. Tylko w ubiegłym roku liczba obsłużonych przez nas kontenerów z Chin, w porównaniu z poprzednim rokiem, zwiększyła się o ponad 20 proc. – podsumowuje Robert Roszko.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz swój komentarz
Wpisz swoje imię