Choć w centrum zainteresowania gości Geneva International Motor Show są oczywiście samochody, za kulisami targów kluczowe znaczenie mają pojazdy transportu wewnętrznego – czołowe wózki widłowe oraz modele przeznaczone do wysokiego podnoszenia.

Organizowany przez Zrzeszenie Konstruktorów Samochodów Międzynarodowy Salon Samochodowy w Genewie odwiedza prawie 700 tysięcy gości. To jedne z pięciu największych imprez tego typu na świecie. Targi podobnej skali mają miejsce we Frankfurcie, Paryżu, Detroit i Tokio. Z myślą o miłośnikach szybkiej jazdy i nowoczesnego wzornictwa, producenci co roku przygotowują na tę okazję łącznie sto kilkadziesiąt premier oraz prezentację niemal tysiąca modeli. Jednak żeby pokaz luksusowych, lśniących lakierem i zachwycających krzywiznami pojazdów mógł się odbyć, konieczna jest wytężona praca zaplecza logistycznego.

Charakterystyka przedsięwzięcia

Łączna powierzchnia przeznaczona na targi przekracza ilość miejsca zajmowanego przez 10 pełnowymiarowych boisk do piłki nożnej. By przywieźć do hali Palexpo elementy wystroju i wyposażenie stanowisk oraz dostarczyć prezentowane samochody, potrzebnych jest przeszło 1 000 TIR-ów. Za spedycję odpowiadają światowi potentaci. – W związku z Geneva Motor Show, udostępniamy naszym partnerom około 300 samochodów ciężarowych. Przewożą niemal 15 000 metrów sześciennych ładunku – mówi Andrej Volcic, project manager Kühne & Nagel ds. logistyki targów i wydarzeń – Korzystamy przy tym z wynajętych wózków STILL objętych kompleksową umową serwisową – dodaje. Zadania wykorzystywanych na miejscu pojazdów intralogistycznych nie ograniczają się jednak wyłącznie do rozładunku TIR-ów. Odpowiadają one także za transport na terenie obiektu oraz wspomagają proces montażu stoisk. Umieszczają także poszczególne modele samochodów na platformach ekspozycyjnych. Wymaga się więc od nich stosunkowo dużych udźwigów i precyzji, gwarantującej zachowanie luksusowych aut w idealnym stanie.

Zastosowane rozwiązanie

Organizacja targów tej skali wymaga zaangażowania potężnego zaplecza logistycznego. Ze względu na konieczność dostarczenia wózków na miejsce, bardzo rzadko operatorzy i wystawcy korzystają z własnej floty. Najbardziej popularnym rozwiązaniem jest wynajem krótkoterminowy na czas trwania wydarzenia oraz kilka dni przed i po nim. – W ramach wynajmu krótkoterminowego STILL można korzystać z dowolnie skonfigurowanych, dostosowanych do konkretnych potrzeb wózków widłowych przez okres od jednego dnia do roku – mówi Paweł Włuka, kierownik działu marketingu STILL Polska. – W związku z targami motoryzacyjnymi w Genewie z naszych usług w tym zakresie korzystały wyspecjalizowane w logistyce tego typu wydarzeń działy firm DHL, K&N czy DB Schenker – dodaje. W obszarze rozładunku zastosowanie znalazły wydajne pojazdy hybrydowe typoszeregu RX 70 oraz R 70 o udźwigu nominalnym na poziomie 5 t. Do montażu scen, rusztowań i elementów stoisk wykorzystywano dodatkowo wózki wysokiego podnoszenia z precyzyjnym systemem sterowania przemieszczeniami pionowymi oraz amortyzacją opuszczania ładunku. Jednak czynnikiem decydującym o skorzystaniu z usługi wynajmu była nie tylko wydajność urządzeń transportowych, ale także udogodnienia administracyjne. – Detroit, Genewa, Paryż, Szanghaj, Pekin czy Frankfurt – organizacja targów motoryzacyjnych wymaga obsługi wielu lokacji na całym świecie – mówi Rolf Brosius, szef jednostki DB Schenker zajmującej się wystawami i transportem specjalnym. – Zagraniczne procedury związane z wynajmem pojazdów intralogistycznych były dużym obciążeniem. Dlatego zdecydowaliśmy się na skorzystanie z usług dostawcy działającego globalnie. We wszystkich sprawach związanych z wózkami kontaktuję się z jedną osobą – również w kwestiach dotyczących nietypowego wyposażenia dodatkowego. Taki stan rzeczy znacząco ułatwia sprawną organizację targów na rzecz naszych klientów – dodaje.

 

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz swój komentarz
Wpisz swoje imię